FALCON 9
Od té doby Falcon 9 uskutečnil řadu výletů do vesmíru, dodal satelity na oběžné dráze a dodal a vrátil náklad z vesmírné stanice pro NASA. Falcon 9, spolu s kosmickou lodí Dragon, byl od počátku navržen tak, aby dodával lidi do vesmíru, a na základě dohody s NASA se SpaceX aktivně pracuje na dosažení tohoto cíle.5. prosince odstartoval SpaceX bezchybný debut s posilovačem Falcon 9 na podporu misie CRS-19 s kosmickou lodí Cargo Dragon, která označuje první spuštění nového posilovače v měsících.
Přesněji řečeno, SpaceX naposledy spustil nový posilovač Falcon 9, byl 25. června 2019 během STP-2, druhé mise Falcon Heavy Block 5 za dva měsíce. Mise představovala dva letem prověřené postranní posilovače - oba znovu použité z debutu rakety Block 5 11. dubna - ale také se spoléhaly na nové jádro jádra (B1057). B1057 bohužel selhal momenty před plánovaným přistáním na robotické lodi Samozřejmě, že vás stále miluji (OCISLY), ale stále se technicky kvalifikuje jako poslední nový posilovač uvedený na trh SpaceX před CRS-19.
O několik dní plachý o šest měsíců později se zbrusu nový posilovač Falcon 9 (a nákladný horní stupeň) CRS-19 rozvinul na startovací podložku LC-40 SpaceX, čímž se potvrdilo podezření, že mise použije namísto dvojitého letu B1056 nový posilovač .
Poté, co posilovač úspěšně spustil CRS-17 a CRS-18 v květnu a červenci 2019, SpaceX i NASA naznačily, že B1056 byl s největší pravděpodobností kandidátem na spuštění CRS-19. Plány se jasně změnily, i když SpaceX na předběžné konferenci naznačil, že výměna posilovacího manifestu byla čistě plánovacím tahem a nenaznačovala žádné technické problémy ani nespokojenost s NASA.
V historii opětovného použití posilovače SpaceX NASA dosud pohodlně létá na letových osvědčených posilovačích, které dříve létaly pouze v misích NASA, což znamená, že bude pravděpodobně nejméně 12-18 měsíců, než bude mít kosmická agentura další dvakrát let Posilovač Falcon 9 připraven na misi NASA. Bez ohledu na to byla kosmická agentura nepopiratelně ochotna podporovat technologii mnohem dříve, než by se očekávalo, vzhledem k její historii extrémního konzervatismu za dvě nebo desetiletí.
Bez ohledu na to, po krátkém 24hodinovém zpoždění souvisejícím s větrem, se Falcon 9 B1059 poprvé zvedl 5. prosince a dokonale a nakonec přistál na robotické lodi. Samozřejmě, že vás stále miluji (OCISLY), abyste opustili horní fázi s dostatečným množstvím palivo k provádění experimentů po nasazení nákladního draka. Na mise přistání drone loď - neobvyklé Cargo Dragon starty - zvednutý podezření na vesmírných projektů komunity a SpaceX nakonec potvrdil výše uvedené informace, což znamená, že CRS-19 má horní stupeň by hrál orbitální pobřežní testy (pravděpodobně pro USAF).
Jak se ukazuje, bezchybné přistání Falcon 9 B1059 na palubě OCISLY z něj také 20. Booster SpaceX úspěšně obnovil. Všichni říkají, že SpaceX provedl celkem 46 samostatných misí s letovými osvědčenými posilovači Falcon 9 a Falcon Heavy, k nimž došlo od debutu technologie v březnu 2017.
Po třetí dráze na oběžné dráze Cargo Dragon tobolka C106 a čerstvý kmen zahájili cestu na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS) s asi 2600 kg (5800 liber) vědeckých experimentů, spotřebního materiálu a dalšího nákladu na palubě. Kosmická loď byla úspěšná na setkání s ISS 8. prosince a krátce nato byla zajata a kotvena masivní robotickou paží stanice (Canadarm2). Všichni říkají, že SpaceX nyní dodal zhruba 41 metrických tun (90 000 lb) nákladu pro NASA během svých 19 úspěšných misí do ISS.
Mezitím by měl být Falcon 9 B1059, s jeho prvním startem a přistáním - a relativně jemným - pod jeho pásem, teoreticky hlavním kandidátem pro rychlý obrat, i když existuje velká šance, že SpaceX bude držet posilovač pro podporu CRS- 20, poslední plánované spuštění Cargo Dragon 1. Tato mise se očekává nejdříve v březnu 2020.
Falcon 9 je dvoustupňová raketa navržená a vyrobená společností SpaceX pro spolehlivý a bezpečný transport satelitů a kosmické lodi Dragon na oběžné dráze. Falcon 9 je první raketa třídy orbitální schopná reflight . SpaceX věří, že opětovné použití rakety je klíčovým průlomem potřebným ke snížení nákladů na přístup do vesmíru a umožnění lidem žít na jiných planetách. Falcon 9 byl navržen od základů pro maximální spolehlivost. Jednoduchá dvoustupňová konfigurace Falcon 9 minimalizuje počet separačních událostí - a s devíti motory první fáze dokáže bezpečně dokončit svou misi i v případě vypnutí motoru. Falcon 9 vytvořil historii v roce 2012, když přivedl draka na správnou oběžnou dráhu pro setkání s Mezinárodní vesmírnou stanicí, čímž se SpaceX stala první komerční společností, která kdy navštívila stanici.